טיפים למילואימניקים לביצועים מיטביים

הכלל בחיים הוא די פשוט: כשאנחנו ילדים, אנחנו מסוגלים לייצר ביצועים מסוימים מבחינה גופנית. אלה יהיו נמוכים במידה מסוימת מהביצועים והתוצאות שאנחנו נפיק מעצמנו בשנות העשרים לחיינו, אז מסתיימת תקופת הצמיחה, הגוף שלנו הרבה יותר חזק, בנוי בצורה הרבה יותר טובה ומסוגל להגיע ליעדים הרבה יותר משמעותיים. בשנות השלושים לחיינו אנחנו נתחיל לראות ירידה בביצועים, בין אם זה נובע מהעובדה שאנחנו מזדקנים לאט לאט, נשחקים ובין אם זה בגלל שאנחנו לא נמצאים בשגרת כושר דומה לזו שהיינו כשהיינו צעירים.

מי שמתמודד עם זה לא מעט בישראל, אלה מילואימניקים בשנות השלושים לחייהם. ניקח למשל חייל צעיר שמתגייס בגיל 18 לשירות קרבי. הוא נמצא כמעט בשיא כושרו, בשיא כוחו. בין אם זה בגלל שהוא הכין את עצמו לכך במסגרת אימונים מקדימים, ובין אם זה בגלל האימונים בצבא שמכשירים אותו לכך. כאשר הוא משתחרר מהצבא, עליו לשמור על שגרה של פעילות גופנית בשביל לשמור על ביצועים איכותיים גם באזרחות.

העניין הוא שבאזרחות, החייל המשוחרר גם עושה דברים אחרים שיכולים למנוע ממנו לשמור על שגרה סדירה, לכך יש להוסיף את העובדה שבאופן טבעי הוא מזדקן, באופן טבעי זה הרבה פחות נוח ופשוט לו לבצע את מה שהוא ביצע בזמן הצבא.

כיצד שומרים על ביצועים מיטביים למילואים ובכלל

על מנת שלא תגיעו לשירות המילואים שלכם בלי כושר ובלי יכולת לבצע פעילות גופנית ברמות שונות, אז מומלץ לעשות כמה דברים.

ראשית, להשתמש באמצעים שיכולים לעזור לכם להימנע מפציעות, חבלות, לשמור על הגוף שלכם ובפרט על הרגליים, שם תרגישו את מרבית העומס.

כיצד עושים את זה? מדרסים זו אופציה אופטימאלית. גם אם אתם עוסקים בפעילות גופנית על בסיס קבוע וגם אם לא, בשביל להימנע מפציעות, בשביל להימנע מנזקים בכף הרגל, מאוד מומלץ לפנות אל מכון מקצועי ולרכוש שם מדרסים. כך יהיה הרבה יותר קל להתמודד עם העומסים השונים שמופעלים על כף הרגל, בין אם זה בזמן המילואים ובין אם זה בכלל.

שנית, שמירה על שגרת כושר. באופן טבעי אם אנחנו רוצים לשמור על ביצועים מיטביים בגיל שלושים ובפרט בזמן המילואים, חשוב שאנחנו לא נפקיר את גופנו. אנחנו צריכים לשמור על שגרה של פעילות גופנית, החל מכושר בסיסי וכלה בדברים יותר מורכבים. למשל, אנחנו יכולים לרוץ, לרכב על אופניים, שחייה, הרמת משקולות ועוד. סביר להניח שחלק גדול מהדברים הנ"ל, לא נעשה בזמן המילואים, אך לפחות הגוף שלנו יהיה מסוגל לבצע פעילויות גופניות שונות בצורה הרבה יותר נוחה וטבעית.

שלישית, חשוב שנשמור על תזונה בריאה ושקולה. בשנות השלושים לחיינו, יש לנו נטייה להשמין וקיים קושי רב לרדת במשקל לאחר מכן. לכן חשוב שאנחנו נשמור על תזונה מאוזנת ובריאה כל הזמן.

Updated: 15 באוגוסט 2019 — 11:14

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *